Hieronder treft u antwoord op de vraag:
Wanneer is het beter om professionele hulp in te schakelen bij collegiale opvang?
Realiseert u zich dat ieder incident anders is en iedere collega anders reageert op een schokkende gebeurtenis. Dit geldt dus ook voor uw collega die is blootgesteld aan zo'n heftige situatie. Het verwerken van een schokkende gebeurtenis kost vooral veel tijd én inspanning van het slachtoffer zelf. Wij leiden in onze incompany trainingen Agressie en Bedrijfsopvang medewerkers en leidinggevenden op, om adequaat acute en collegiale opvang te verzorgen. Vaak is deze acute en collegiale opvang naast inspanning en tijd van het slachtoffer of gedupeerde zelf voldoende. Uw collega kan daarmee het schokkende incident een plek geven. Het is goed dat u zich bewust bent, dat opvang door collega's geen vervanging is van professionele hulpverlening. Wanneer is het nu beter om professionele hulp in te schakelen?
Bij spoed direct 112 bellen!
Verwijs uw collega (slachtoffer van een incident) gelijk door naar de bedrijfsarts, huisarts of andere professionele hulpverlening in of buiten uw organisatie wanneer deze:
Eén of meer van de volgende omstandigheden na vier weken of langer is ook een signaal om professionele hulp in te roepen als het slachtoffer:
In de onderstaande trainingen leiden wij medewerkers, teamleiders en leidinggevenden op om adequaat acute opvang en collegiale opvang te bieden:
Meer vragen én antwoorden bij het thema: 'Collegiale opvang en Bedrijfsopvangteam (BOT)'
Dit antwoord is onderdeel van de meest gestelde vragen (FAQ). Blijft u met een vraag zitten of wilt u liever persoonlijk contact, neemt u dan contact op. Wij helpen u graag!
Terug naar het overzicht van veelgestelde vragen.
Meer informatie of interesse